Laadgedrag van PlugIn Hybride Elektrische Voertuigen op publieke laadpunten in de G4 en MRA-E

By november 18, 2016Laadgedrag

Laadgedrag van PlugIn Hybride Elektrische Voertuigen op publieke laadpunten in de G4 en MRA-E

In het kort

Onderwerp:
Laadgedrag
Opdrachtgever:
G4-steden en MRA-Elektrisch
Omvang:
24 pagina’s
Datum:
november 2016
Partner:
HvA

Deel deze publicatie

Samenvatting

Er is veel te doen om lange laadsessies van elektrische auto’s. Met name plug-in hybrides die voor lange tijd laadpunten bezet zouden houden en volledig elektrische auto’s van laden afhouden, zijn een doorn in het oog. Dat terwijl in veel gevallen de meeste auto’s binnen 2 tot 3 uur klaar zijn met laden. Maar hoe zit het nu echt met deze zogenaamde laadpaalklevers? Zijn er notoire langladers, of is het incidenteel?

De Hogeschool van Amsterdam onderzocht dit fenomeen door laadsessies op de publieke laadpunten van de G4-steden te analyseren. Het onderzoek toont aan dat slechts een klein deel van de laadsessies (5%) langer dan 24 uur bezetting veroorzaakt.

Lees hier ook het artikel uit Smart E-Mobility uit december 2017 (pagina 34):

Publicatie downloaden
Luc

Luc